Osnovni podatki

OŠ Tržič
Šolska ulica 7
4290 Tržič
Tel.: 04 5971 250

OPB

Po 14. uri lahko v OPB pokličete na 051 416 489.

Arhiv obvestil

Diaprojekcija

Otroci se dnevno vključujejo v promet. Srečujejo se s prednostmi in hkrati tudi z nevarnostmi sodobnega prometa. Promet in prometna pravila pa so narejeni po meri odraslih ljudi. Številne raziskave so pokazale, da otroci do desetega leta še ne znajo in ne zmorejo samostojno sodelovati v prometu. Pogostokrat se pri tem pozablja, da otroci zaradi majhnosti ne morejo imeti dobrega pogleda na cesto.

Kakšne so otrokove navade obnašanja v prometu?

Žal se otroci v starosti do desetega leta obnašajo tako, kot da se jim ne more nič pripetiti. So predrzni, nepremišljeni in se želijo s spretnostjo in pogumom uveljaviti med vrstniki. Z raziskovalno nalogo Varne poti v šolo pa smo ugotovili, da predvsem učenci višjih razredov prihajajo v šolo po bližnjicah, po poteh, ki sekajo prometne ceste na nedovoljenih mestih, mlajši pa jim sledijo. Pri hoji in teku otroci niso dovolj spretni, predvsem pa imajo težave v prometu zaradi postopnosti zaznavnega in spoznavnega razvoja. Tako ne smemo pozabiti, da:

  • nimajo tako širokega vidnega polja kot odrasli, zato kasneje vidijo vozila, ki prihajajo z leve ali desne,
  • dobro slišijo, vendar ne vedo natančno iz katere smeri slišijo vozilo,
  • ne znajo dobro presojati hitrosti vozil in ocenjevati razdalj,
  • ne razlikujejo dobro pojmov levo, desno,
  • ne zmorejo dolgotrajne koncentracije,
  • se njihova pozornost hitro preusmerja na objekte, ki jih pritegnejo in mimogrede jih kaj zamoti in
  • ne zmorejo posploševanj in uporabe splošnih pravil, kot je npr. pravilo, kako prečkamo cesto.

Zaradi omenjenih dejstev je ogrožena njihova varnost. Zato je največ žrtev ravno med otroci pešci v starosti med četrtim in sedmim letom starosti.

Dejstvo, ki se ga odrasli (predvsem starši) moramo še kako dobro zavedati je, da otroci posnemajo naša dejanja v prometu in smo tako ključen vzor otrok v prometu, saj naš zgled pogosto velja več od vzgojno usmerjenih besed v šolah in vrtcih. Še posebej velik življenjski mejnik pa jim predstavlja prvi vstop v šolo, zato je potrebno prve septembrske dni nameniti prvošolčkom in jih poučiti o prometu in pravilnem prečkanju cest.