Osnovna šola Tržič je članica Mreže gozdnih vrtcev in šol Slovenije (http://gozdnapedagogika.si/?page_id=2023), s katero upravlja Inštitut za gozdno pedagogiko in ima podporo pri Zavodu RS za šolstvo.
Kot člani Mreže gozdnih vrtcev in šol Slovenije spodbujamo kreativnost, inovativnost, radovednost, sodelovanje in odličnost naših otrok. Težimo k temu, da postane gozd s številnimi pozitivnimi učinki samoumeven del vsakodnevnih dejavnosti in ne le ena od mnogoterih možnosti, ki so otrokom le občasno na voljo. Učitelji redno obiskujemo z učenci bližnji gozd in obenem iščemo pot nazaj k naravi, k večji svobodi gibanja in razmišljanja, ki smo ga včasih že poznali, a ga je izrinil sodoben način življenja.
Gozdne šole ponujamo otrokom odmik od današnje standardizirane vzgoje in poučevanja. Pri doseganju splošnih vzgojno-izobraževalnih ciljev sledimo otrokovim naravnim značilnostim in potrebam odraščanja: gibanje, iskanje izzivov, ki so potrebni za razvoj nevrološkega sistema, svoboda, prosta igra, gradnja socialnih odnosov … To je poučevanje, ki prinaša nove priložnosti, več avtonomije, vseživljenjsko učenje, raziskovanje, odkrivanje bogastva virov, samozavest, samozaupanje, ustvarjalnost in pozitivno učno klimo. Vse našteto velja tako za pedagoške delavce kot otroke.
NAČIN IZVAJANJA GOZDNE PEDAGOGIKE NA OŠ TRŽIČ
Posamezni učitelji se bomo vključili v Mrežo gozdnih šol. Dogovorili smo se za okvirne cilje in naredili okviren načrt dejavnosti, ki ga bomo izvajali v bližnjem gozdu. Na šolski spletni strani bomo objavljali kratke opise dejavnosti s priloženimi fotografijami.
Koordinatorica projekta na naši šoli je učiteljica biologije in gospodinjstva Asja Štucin.
Načrt izvedbe za šolsko leto 2017/2018:
Razred | Mesec | Dejavnost |
3. razred Učiteljica Petra Soklič |
Oktober | Naravoslovni dan- gozd Matematika v gozdu – razporejam |
December , januar | Gozdna poštevanka | |
Februar | Likovno ustvarjanje na snegu | |
Marec | Opazovanje vremena, merjenje padavin | |
April | Rast in razvoj rastlin | |
Maj | Glasba in zvoki v gozdu Orientacija |
|
Junij | Gozdna pravljica, berem v naravi Oblikujem v gozdu |
|
4. razred Učiteljica Urša Pfajfar |
September | RU: Spoznavne igre. |
Oktober | SLO: Obravnava besedila: Ronja Razbojniška hči. | |
November | MAT: Iskanje lihih in sodih števil v naravi. | |
December | MAT: Geometrija v snegu | |
Januar | DRU: Orientacija v gozdu s pomočjo kompasa | |
Februar | SLO: Dramatizacija: Vrabec Živžav najde prijatelja | |
Marec | NIT: Izdelava peščenega filtra. | |
April | DRU: Naravna dediščina, naravni pojavi. | |
Maj | NIT: Koliko vode je v mahu? | |
Junij | NIT: Opazovanje deževnika in žuželk. | |
5. razred Učiteljica Vida Oranič |
September | Kolesarski poligon, |
Oktober | DRU Orientacija – delo na terenu, | |
Jan – februar | LUM, ŠPO: kiparjenje v snegu NIT V okviru ŠVN – naravoslovne dejavnosti |
|
April | NIT Čistilna naprava | |
Maj | SLO DRU Tržič malo drugače – delo naterenu | |
Junij | NIT MAT. Ribnik (če bo čas) | |
8. razred Učiteljica Asja Štucin |
Oktober | BIO: Spoznavanje človeških mišic |
December | BIO: Koža – največji človeški organ | |
9. razred Učiteljica Asja Štucin |
April | BIO: Odnosi med organizmi v življenjskih združbah |
Maj | BIO: Ekosistemi se spreminjajo | |
Junij | BIO: Vpliv človeka na biosfero |
DEJAVNOSTI NA PODRUŽNIČNI ŠOLI LOM
Učiteljice: Jasmina Zalar, Katjuša Šlibar Nemec, Mateja Hribar, Jera CsipÖ
SEPTEMBER | – spoznavne in socialne igre v naravi,- sprehodi in opazovanje žive in nežive narave,- slikanje v naravi,- gibalno ustvarjanje v naravi,- prepoznavanje živali in rastlin, |
OKTOBER | – sprehodi in opazovanje žive in nežive narave,- nabiranje naravnih materialov, prešanje drevesnih listov, ustvarjanje iz listov in jesenskih plodov,- sestavljanje vzorcev iz naravnih materialov,- relief v peskovniku,- razvijanje orientacije |
NOVEMBER | – gibalno ustvarjanje v naravi,- razvijanje orientacije, |
DECEMBER | – sledi v naravi (v snegu) |
JANUAR | – kiparjenje v snegu,- zimska šola v naravi |
FEBRUAR | – kiparjenje v snegu,- igre na snegu |
MAREC | – razvijanje čutil,- opazovanje vremena,- računanje s pomočjo naravnih materialov (konkretna ponazoritev) |
APRIL | – gibalno ustvarjanje v naravi,- prepevanje pesmi,- opazovanje vremena,- računanje s pomočjo naravnih materialov (konkretna ponazoritev), |
MAJ | – gibalno ustvarjanje v naravi,- prepevanje pesmi,- zapisovanje besed s pomočjo naravnih materialov (npr. palic, listja, kamnov idr.),- zapis v pesek (števila, črke, besede, rezultati, vzorci itd.) |
JUNIJ | – gibalno ustvarjanje v naravi,- opazovanje in raziskovanje travnika – travniških rastlin in živali- raziskovanje narave ob in v potoku. |
DEJAVNOSTI NA PODRUŽNIČNI ŠOLI PODLJUBELJ
Načrt izvedbe za šolsko leto 2017/2018:
Razred: 1. P Učiteljica: Maja Ahačič |
Mesec | Dejavnost | Predmet |
OKT | Listi in plodovi-natur art | LUM | |
NOV | Zvoki v gozdu | SLO | |
DEC | Kaj je zelenega | SPO | |
JAN | Sledi | SPO | |
FEB | Ciljanje s kepami | ŠPO | |
MAR | Opazujem prebujanje rastlin, živali | SPO | |
APR | Kaj vonjam, okusim, slišim, vidim? | SPO | |
MAJ | Družabne in elementarne igre | ŠPO | |
JUNIJ | Zatočišče pred vročino: pesmi, pravljice, igre v gozdu | medpredmetno |
Razred: 1. P Učiteljica: |
Mesec | Dejavnost | Predmet |
OKT | Igramo na zvočila, ki jih najdemo v gozdu/ pesmi o gozdu in njegovih prebivalcih | GUM/OPB | |
NOV | Zvoki v gozdu | GUM/OPB | |
DEC | Pesmi o gozdnih živalih pozimi | GUM/OPB | |
JAN | Gibanje ob glasbi/Gozd pozimi | GUM/OPB | |
FEB | Glasbene izmišljarije | GUM/OPB | |
MAR | Pojemo o prvih znanilcih pomladi | GUM/OPB | |
APR | Rajalne igre v gozdu/Prepevanje pesmi | GUM/OPB | |
MAJ | Izdelajmo zvočilo in spremljajmo pesem | GUM/OPB | |
JUNIJ | Glasbene pravljice | GUM/OPB |
Razred: 2. P Učiteljica: |
Mesec | Dejavnost | Predmet |
OKT | Kiparstvo: Oblikovanje iz naravnih materialovGozd jeseni – opazovalni sprehodZvočila iz jesenskih plodov | LUMSPOGUM | |
NOV | RazporejamPravljica: Pod medvedovim dežnikom | MATSLO | |
DEC | Življenjski cikli živih bitijPesem: Rasla je jelka | SPOGUM | |
JAN | Živali in sledi v snegu | SPO | |
FEB | VremeIgre na snegu | SPOŠPO | |
MAR | Živali in rastline spomladi | SPO | |
APR | Skrbim za zdravjeRavnotežnostni izzivi | SPOŠPO | |
MAJ | Merim prostornino | MAT | |
JUNIJ | Moje okolje | SPO |
Razred: 3. P Učiteljica: Katja Hafner |
Mesec | Dejavnost | Predmet |
OKT | Listi in plodovi-natur art | LUM | |
NOV | Učenje pesmi (deklamirajne, dramatizacija) | SLO, GUM | |
DEC | Poštevanka v gozdu | SPO | |
JAN | Življenjska okolja | SPO | |
FEB | Ciljanje s kepami | ŠPO | |
MAR | Glasbila – zvočna improvizacija (naravni materiali) | GUM | |
APR | Sestavljanje zgodb, pravljic | SLO | |
MAJ | Družabne in elementarne igre | ŠPO | |
JUNIJ | Zatočišče pred vročino: pesmi, pravljice, igre v gozdu | medpredmetno |
Razred: 4. P Učiteljica: Helena Ahačič |
Mesec | Dejavnost | Predmet |
OKT | Čutim gozd | NIT | |
NOV | Ustvarjamo z naravnimi materiali | LUM | |
DEC | Zvoki v gozdu | GUM | |
JAN | Zimski poligon | ŠPO | |
FEB | Zimska pravljica | SLO | |
MAR | Prebujanje narave | NIT | |
APR | Živali v različnih plateh gozda | NIT, SLO | |
MAJ | Rastlinstvo | NIT | |
JUNIJ | Kaj nudi gozd? | medpredmetno |
Sledi fotoutrip naših gozdnih dogodivščin