Kakšne so otrokove navade obnašanja v prometu?
Žal se otroci v starosti do desetega leta obnašajo tako, kot da se jim ne more nič pripetiti. So predrzni, nepremišljeni in se želijo s spretnostjo in pogumom uveljaviti med vrstniki. Z raziskovalno nalogo Varne poti v šolo pa smo ugotovili, da predvsem učenci višjih razredov prihajajo v šolo po bližnjicah, po poteh, ki sekajo prometne ceste na nedovoljenih mestih, mlajši pa jim sledijo. Pri hoji in teku otroci niso dovolj spretni, predvsem pa imajo težave v prometu zaradi postopnosti zaznavnega in spoznavnega razvoja. Tako ne smemo pozabiti, da:
- nimajo tako širokega vidnega polja kot odrasli, zato kasneje vidijo vozila, ki prihajajo z leve ali desne,
- dobro slišijo, vendar ne vedo natančno iz katere smeri slišijo vozilo,
- ne znajo dobro presojati hitrosti vozil in ocenjevati razdalj,
- ne razlikujejo dobro pojmov levo, desno,
- ne zmorejo dolgotrajne koncentracije,
- se njihova pozornost hitro preusmerja na objekte, ki jih pritegnejo in mimogrede jih kaj zamoti in
- ne zmorejo posploševanj in uporabe splošnih pravil, kot je npr. pravilo, kako prečkamo cesto.
Zaradi omenjenih dejstev je ogrožena njihova varnost. Zato je največ žrtev ravno med otroci pešci v starosti med četrtim in sedmim letom starosti.
Dejstvo, ki se ga odrasli (predvsem starši) moramo še kako dobro zavedati je, da otroci posnemajo naša dejanja v prometu in smo tako ključen vzor otrok v prometu, saj naš zgled pogosto velja več od vzgojno usmerjenih besed v šolah in vrtcih. Še posebej velik življenjski mejnik pa jim predstavlja prvi vstop v šolo, zato je potrebno prve septembrske dni nameniti prvošolčkom in jih poučiti o prometu in pravilnem prečkanju cest.